Wednesday, September 15, 2010

Ponti

Malam menjelang Aidilfitri, aku bersembang dengan abang long aku sampai pagi, dari cerita ternak kambing bersambung ke cerita orang bunian. Dia bagi tahu di kampung yang dia menetap itu (di Negeri Sembilan) memang banyak kisah-kisah mistik dan paranormal. Bila keluar bab pasal pontianak, lagi laju dia bercerita (sumpah, aku tak seram langsung), kisah ponti menari atas bumbung rumah dialah, terbang mengilai celah-celah pokok getahlah, dan sudahnya dia tanya aku, "Kau tahu pasal apa kuku pontianak tu panjang-panjang? Aku: Kenapa? Abg aku: Sebab takde sape berani nak potong kuku dia. Aku: Cihhhh!!

4 comments:

  1. kuku akid klu tak potong pon mau jadi mcm kuku ponti tu kot..

    ReplyDelete
  2. mana boleh biar panjang, alamak rabak la muka aku kena tarah kang haha

    ReplyDelete
  3. lawak2.... pontinak kalau baca pun akan gelak terkekeh2

    ReplyDelete