Tuesday, March 1, 2011

Paranormal

Seronok pula baca kisah Abg Samad tentang makhluk misteri yang dia jumpa dalam perjalanannya. Ok, aku pun ada beberapa kisah macam itu. Tak yah la mukadimah panjang-panjang ye, ok, terus je la aku cerita.

#1
Berlaku di sebuah hotel di Perak. Ketika itu aku dan rakan-rakan sepejabat berbengkel di sana. Masing-masing ada pasangan sebilik berdua. Dan aku pula di pasangkan dengan boss, takkan la boss nak duduk hotel murahkan? Jadi malam itu dia cabut tidur hotel mahal. Budak-budak dah mula sakat aku bukan-bukan. "Takpe ko rilek je, malam kang ada la yang datang teman ko" kata Bob. Aku tak kisah pun, sebab biasalah dorang kalau nyakat memang tak kalah. 12:30 am kami masuk bilik masing-masing. Aku pun tidur macam takde apa-apa. 5:30 am aku terbangun, aku terasa macam panas sangat bilik tu, meruap-ruap sampai bengang sangat aku rasa, jadi, aku syak mesti ada benda-benda yang paranormal ni. Aku pun mula la cakap, "Apahal ko nak kacau aku ni, aku datang sini nak buat keje, ko nak blh, blah je la!" Dengan tidak semena-mena aku nampak bayang hitam, dia melintas atas kepala sambil tekan muka aku, macam tak bagi aku tengok muka dia. Aduhh baru la aku goyang, camne ni? apa nak buat? takkan nak lari keluar bilik kot? Aku bersila atas katil sambil baca je la apa yang patut. lepas tu tergerak lak aku nak tengok sebelah ...... huhhhh terus meremang bulu tengkok aku!! katil sebelah dah terbongkang! Rupanya malam tadi aku tidur sama-sama dengan benda tu. Siang tu kecoh pasal kes aku tu, seharian aku ngadu kat kaunter minta tukar bilik, hotel buat tak tau je. Dan malam tu kami tidur 1 bilik 6 orang! Bob termasuk sekali.

#2
Satu hari. Entah kenapa tiba-tiba je aku nak pergi iCity. Dan entah kenapa tiba-tiba gak aku boleh kontek member sekolah lama yang terpisah sejak 1991, 20 tahun tak jumpa. Tapi pertemuan tu takde la mengghairahkan sangat pun sebab dia pun lelaki macam aku jugak haha. Sembang punya sembang sampai cecah pukul 2:00 am. Dia ok la balik Kampung Jawa, aku nak balik Selayang. Tanpa air mata yang menitis, kami pun beransur pulang. Nak sampai ke rumah aku (sekarang bekas rumah aku) akan lalu Kolam Air Panas Selayang. Aku sampai kat situ lebih kurang 2:40 am, kolam air panas pun dah lengang. Aku nampak dari jauh macam ada budak tengah lepak kat flyover tu, aku perlahankan kenderaan takut terlanggar pula nanti. Semakin dekat semakin perlahan semakin aku perhati budak tu. Terkejut aku sekejap bila tengok 'perempuan rambut panjang pakai baju putih' tengah bersidai atas divider. Sungguh, dia lambai kat aku sambil tersenyum. Disebabkan dia buat aku terkejut, spontan je aku cakap, "Celaka budak ni nyakat orang pagi-pagi camni." 10 saat melepasi dia, aku rasa macam takde apa-apa, tapi tak lama tu, aku mula la meremang gila, aku rasa darah aku pun dah berebut-rebut naik kepala nak nyorok kat otak gak. Ponti la tu kot!! otak aku dah mula pandai menjawab yang bukan-bukan tanpa disuruh! Padahal kalau terima signal pasal sifir lambat lak otak ni nak bagi respon! Masa tu aku cuma teringat Mr David Teoh Cakap, "Jangan pandang belakang maaaa." Memang aku tak pandang pun, tapi gigil tetap ada. Lega, sampai kat lampu isyarat, ada lagi 1 kereta. barulah hilang segala perasaan tadi. tapi aku masih tak berani nak pandang, mana la tau kereta tu takde driver, mau tak aku buat spontan drift!

8 comments:

  1. aku takut nak komen.....huhuhu no komen

    ReplyDelete
  2. takut tak takut tak seram kan kan kan

    ReplyDelete
  3. bro..ko kira brtuah dpt jumpa benda2 cmtu..kira insan terpilih laaaa...hahaaha...

    ReplyDelete
  4. haha bertuah ye, yg kt hotel tu aku demam seminggu tau hahaha

    ReplyDelete
  5. at least kita tahu..kita tak 'berseorangan'... huhu

    ReplyDelete
  6. haha tu la kehidupan di alam lain

    ReplyDelete
  7. apesal bob 2 join skali tidur ramai2?die pon goyah ke?wi3

    ReplyDelete
  8. bese rr aleen, org yg paling kuat nyakat la yg paling penakut tul x

    ReplyDelete